česky english deutsch

Srovnání vozů

Srovnání vozů Gordon Roadster vs. Morgan Plus 4

Srovnání s malosériově vyráběnými sportovními vozy.

  • jedinečný design karosérie roadster s odkazem na českou karosářskou školu začátku 30. let minulého století
  • inspirace designem exteriéru karosérie vozu Aero 30/50 Roadster
  • exkluzivita značky Gordon plynoucí z doposud malého vybeného počtu vozů
  • vyvážené proporce karosérie, elegantní tvar dveří, předních a zadních blatníků
  • elegantní detaily exteriéru a interiéru karosérie
  • vlastní design klik dveří a kapot, nalévacího víka palivové nádrže (odlitky z bronzu, chromovaný povrh)
  • chromované kryty nárazníků dle vlastního designu
  • vlastní design ovládacích prvků přístrojové desky, vlastní design otočných závěsů mechanismu textilní střechy
  • individuální přístup k zákazníkovi při zadání vozu do výroby, ukázka výrobního procesu?
  • fotodokumentace výroby vozu na přání zákazníka?
  • servis pohonného agregátu v celosvětově rozšířené servisní síti PSA
  • vůz je navržen tak, aby servisní práce zvládl zručný mechanik-technik v běžně vybavené autodílně
  • během výroby vozu může zákazník osobně sledovat proces výroby svého vozu, podobně jako při renovacích veteránů?
  • zákazník si může koupit značkové dobové doplňky oblečení, sportovní doplňky, kosmetiku a stylové osobní předměty
  • v roce 1998 byl založen Gordon Club, někteří majitelé vozů Gordon jsou členy tohoto klubu
  • střední část podvozku tvořena Al-monokokem svařeným z hliníkových profilů a plechů

Srovnání s vozem Morgan Plus 4

  • Gordon používá podvozek s Al-monokokem vyztuženým předním a zadním pomocným ocelovým rámem. Celek vykazuje vyšší torzní tuhost. Morgan používá klasický žebřinový rám se dvěma ocelovými podélníky. Ocelové podélníky jsou podvlečeny pod zadní nápravou, což omezuje zdvihy pérování zadní nápravy.
  • Gordon má nezávislé zavěšení předních i zadních kol, Morgan má zadní tuhou nápravu vedenou listovými pery
  • nezávislé zavěšení všech kol vozu Gordon s možností nastavení geometrie podvozku v širokém rozsahu umožňuje přizpůsobit jízdní vlastnosti vozu podle přání zákazníka. Morgan má pevně danou geometrii náprav.
  • nastavitelné pružicí jednotky všech kol umožňují nastavení světlé výšky vozu dle přání zákazník
  • Gordon je standardně vybaven elektrickým servořízením. Morgan standardně nemá servořízení. Může být namontováno externí firmou.
  • z výše uvedených důvodů má vůz Gordon lepší jízdní vlastnost
  • karosérie vozu Gordon Roadster vykazuje oproti vozu Morgan jemnější tvary jako např. tvar předních a zadních blatníků, má elegantnější zakomponování doplňků karosérie jako např. zadních svítilen, klik dveří, …
  • Design karosérie vozu Aero 30/50 Roadster, na nějž navazuje design Gordon Roadster, vznikl v roce 1932 a výroba vozu Aero 30 byla zahájena v roce 1934. Výroba vozu Aero 50 Roadster s delší přední kapotou byla zahájena o rok později v roce 1935. Společnost Morgan oproti tomu vyrobila svůj první roadster v roce 1936. Předtím vyráběla sportovní tříkolky.